14 September 2009

Pilunya sebuah perpisahan…

Ramadhan akan berlalu sebantar lagi. Aku masih terpaku dalam kondisi bulan yang suci ini. Aku bertanya pada diri ini, sudah apa buat hingga sampai ketika dan detik ini. Bagaimana dengan ibadahku? Al-Quran sudahkan aku khatamkan atau hanya sekilas pandang. Apakah bererti ungkapan cinta dan rindu yang selama ini aku tancapkan dalam hatiku. Di manakah azam aku yang pernah aku lafazkan dulu.

Semoga aku masih belum terlambat untuk mendapat rahmat dan kasih sayang Allah. Aku masih dalam pelukan rahmat Ramadhan yang tidak berapa detik lagi akan melepaskan pelukan kasih sayangnya. Semestinya aku akan terus merindui pelukan itu….

Oh Tuhan… berikanlah aku kesempatan untuk bersua lagi dengan kekasih yang aku rindui belaian dan pelukannya. Amin…

No comments:

Post a Comment